Наконец-то нашел адекватную информацию про скорость: The ultimate nirvana of Crusader Strike is to reduce the GCD to 3 seconds. This permits you to use CS, a single filler, then another CS with no wasted time.
In a perfect world it takes around 1015 Haste (with Wrath of Air and JotP) to reduce CS to a 3 second CD. However, with latency a factor, on live the best you can do is cast CS, wait for GCD, press an ability, wait for latency, new GCD begins. This means the minimum time between two CS is your CS cooldown + twice your latency. At 100ms latency you would only need around 750 haste. 200ms and you need 510. These are L80 values.
На практике у меня так и получилось, при моем перманентном пинге 200-300 дпс при скорости выше 400-500 не рос (это же касается проков на скорость, героизма, пота на скорость). Теперь есть теория, подтверждающая результаты, полученные опытным путем.
Опять же вчера Морик со своей скоростью и пингом (я думаю у него маленький (с) ) выдавал ураганный урон.
И да, нас сегодня баффнули...